Privacy

Uitgangspunten gebruik hulpverlening Korrelatie

  • Anoniem en gratis (m.u.v. telefoonkosten € 0,15/min)
  • Contact met een professionele hulpverlener
  • Wij bieden informatie, advies, begeleiding en verwijzing
  • In principe eenmalig contact, in overleg kunnen er één of meerdere vervolggesprekken aangeboden worden
  • Er is sprake van wederzijds respect en beiden houden rekening met elkaars grenzen
  • Wij gaan er vanuit dat u voor het voeren van een gesprek met een van onze hulpverleners al uw aandacht nodig heeft. Vanwege de aard van de gesprekken is het lastig is om u tegelijkertijd te concentreren op het verkeer. Omwille van uw veiligheid en die van uw medeweggebruikers gaan onze hulpverleners niet met u in gesprek terwijl u een voertuig bestuurt.
  • Korrelatie heeft helaas geen tijd en ruimte om op verzoeken van studenten of scholieren in te gaan voor een interview of voor medewerking aan een onderzoek of opdracht.

Spelregels chat en WhatsApp bij Korrelatie

  • Iedereen kan hier vragen stellen of over zijn/haar problemen praten.
  • Indien er geen medewerker beschikbaar is komt u in een wachtrij.
  • Het is niet de bedoeling om vaker per dag een gesprek met ons te beginnen en/of steeds dezelfde vraag te stellen.
  • De hulpverlener kan u na een gesprek uitnodigen om op een later moment opnieuw contact te zoeken, maar het is niet de bedoeling dat u binnen een week weer contact met ons zoekt via de chat/WhatsApp.
  • Voordat u een chat/WhatsApp gesprek begint wordt er een aantal gegevens gevraagd waarvan het onderwerp en de vraag die u daarbij hebt verplicht zijn. Wij kunnen er zo voor zorgen dat u bij de juiste medewerker komt. Het invullen van de andere gegevens is niet verplicht, maar kan wel helpen om de chat beter laten verlopen.
  • Uw IP-adres kan voor ons zichtbaar zijn. Gevoerde chats worden tijdelijk opgeslagen en na een periode van zes maanden gewist.
  • Zie voor verdere informatie het onderstaande privacy statement.
  • Degene die zich niet aan de regels en afspraken houdt kan de toegang tot de chat/WhatsApp ontzegd worden.

WhatsApp

  • Onze hulpverlener ziet uw WhatsApp-naam en telefoonnummer.
  • Om te voorkomen dat anderen (huisgenoten, familieleden, etc) uw telefoon kunnen lezen, raden we u aan de push notificaties uit te zetten.
  • Het kan soms even duren voor u (weer) een reactie krijgt in de WhatsApp. Wilt u liever een aaneengesloten gesprek, dan werkt een chat of telefoongesprek het best (zie onze contactgegevens bovenaan de webpagina).

Privacy statement

U kunt bij Korrelatie anoniem terecht voor informatie, hulp en advies. Wat medewerkers van Korrelatie van u vernemen, behandelen zij vertrouwelijk. De algemene regel is dat uw gegevens niet aan anderen worden verstrekt zonder uw toestemming. Medewerkers van Korrelatie gaan daarnaast niet in op verzoeken om anderen te bellen, te mailen of te schrijven. U kunt de betreffende persoon adviseren om zelf contact op te nemen met Korrelatie.

Registratie
Korrelatie volgt en registreert de vragen uit de samenleving. Zo houden wij bij over welke onderwerpen gebeld, gechat of gemaild wordt en wat bijvoorbeeld de leeftijd en het geslacht van de hulpvrager zijn. De registratie van dit soort gegevens gebruiken wij voor statistische doeleinden. De geregistreerde gegevens zijn vanzelfsprekend niet tot een persoon te herleiden.

Gevoerde chatgesprekken en e-mailcontacten worden tijdelijk opgeslagen. Als u een tweede chat of e-mail gesprek met ons heeft, kunnen we op deze manier nakijken wat in het voorgaande gesprek besproken is. Met deze informatie wordt zorgvuldig en vertrouwelijk omgegaan. Na een periode van zes maanden worden de gesprekken gewist.

Anonimiteit en geheimhoudingsplicht
Als u contact opneemt met Korrelatie kunt u anoniem blijven. Wees u er echter van bewust dat een beperkte hoeveelheid informatie voor ons zichtbaar kan zijn. Denk bijvoorbeeld aan uw telefoonnummer (tenzij u uw nummer heeft geblokkeerd) of uw IP-adres (via de chat).

Alle medewerkers van Korrelatie hebben een geheimhoudingsplicht, wat betekent dat uw gegevens niet aan anderen worden verstrekt zonder uw toestemming. Zo is voor overleg met externe hulpverleners uw toestemming nodig. Dit geldt niet voor intern overleg met collega’s. In bepaalde situaties mogen de medewerkers van Korrelatie hun geheimhoudingsplicht verbreken. Als er sprake is van ernstig (levens)gevaar voor uzelf of voor anderen, kan de hulpverlener informatie delen met anderen zonder uw toestemming. De hulpverlener zal in een dergelijke dreigende situatie overleg voeren met collega’s en/of leidinggevende om te bepalen hoe te handelen.

Onderwijs en kwaliteit
Voor onderwijsdoeleinden en kwaliteitsontwikkeling kan er met telefoon- en chatgesprekken meegeluisterd of –gelezen worden. Als u daar bezwaar tegen heeft, kunt u dat aan het begin van het gesprek melden.

Kwaliteit
Korrelatie biedt o.a. professionele hulpverlening. Naast opleiding en ervaring zijn de uitgangspunten hiervoor: het ‘Beroepsprofiel voor Psychologen’ (uitgave Beroepscode voor psychologen 2015) en ‘Maatschappelijk Werkers’ (uitgave NVMW, Utrecht).

Cookies
Op onze websites maken wij gebruik van cookies die uw browser (het programma waarmee u websites leest) opslaat op uw computer. Een cookie is een klein tekstbestandje waarin gebruikersinstellingen en andere informatie worden opgeslagen. Dit bestandje wordt bij het bezoeken van een website naar uw computer verzonden. Cookies kunnen de computer en de daarop aanwezige bestanden niet beschadigen.
Cookies worden gebruikt om handelingen voor u als gebruiker te vergemakkelijken en/of om een bepaalde functionaliteit te bewerkstelligen. Korrelatie maakt gebruik van cookies om het online gebruiksgemak te vergroten.

Technische en tracking-cookies
Op de website van Korrelatie wordt gebruik gemaakt van twee soorten cookies: technische en tracking-cookies.

  • De technische cookies zijn nodig om de site correct te laten werken.
  • De tracking-cookies worden ingezet om ons inzicht te verschaffen in het gedrag van bezoekers op onze site om zo onze website te kunnen optimaliseren.

Wij gebruiken de volgende cookies:

  • _ga, _gat, _zicmid (Google Analytics): Door middel van deze cookies krijgen wij inzicht in het websiteverkeer naar onze website. Met Google Analytics wordt een duidelijk beeld verkregen van onder andere de bezoekersstromen, van welke andere websites bezoekers op onze website komen en paginaweergaves. Op grond van deze informatie kunnen we de website verbeteren voor onze bezoekers.
  • _zendesk_session, _zendesk_shared_session (Zendesk): Door middel van deze cookies worden de voorkeuren en instellingen onthouden voor het gebruiken van Zendesk. Zendesk is software die het mogelijk maakt om met ons in contact te komen via de chat of e-mail.
  • PHPSESSID: Door middel van deze cookie worden gegevens onthouden die ingevuld worden op onze website. Dit maakt het bijvoorbeeld mogelijk om fouten in een formulier te weergeven of te melden dat een formulier succesvol is verzonden.
  • PREF, VISITOR_INFO1_LIVE (Youtube): Door middel van deze cookies is het mogelijk om Youtube videos te kijken op onze website en af te stemmen op de voorkeuren van de bezoeker.
  • Cookieconsent_dismissed: Door middel van deze cookie wordt onthouden dat een bezoeker de cookie bar heeft gelezen en gesloten, zodat de cookie bar de volgende keer niet meer getoond hoeft te worden.

Cookie-instellingen aanpassen in uw browser
U kunt uw browser zo instellen dat u tijdens uw bezoek aan onze website geen cookies ontvangt. In dat geval kan het gebeuren dat u niet gebruik kunt maken van alle mogelijkheden van onze website of dat u bepaalde onderdelen van onze website niet kunt bezoeken.